Coaching

Coaching jest procesem wspierania rozwoju i utrwalania umiejętności przy pomocy drugiej osoby – coacha – poprzez obserwację, stawianie celów i zadań, regularne udzielanie informacji zwrotnych i trenowanie nowych zachowań. Najbardziej uproszczona definicja mówi, że jest to proces, który ma pomóc ludziom w osiąganiu lepszych wyników działań. To również stanowi główny cel kształcenia. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności dotyczące przygotowania i realizacji coachingu w organizacji, także wykorzystania go w kontekście bieżących zadań w firmie, wdrażania zmian. Umożliwi to głębsze zrozumienie dynamiki systemów, jakimi są firmy, pracujące w nich zespoły i jednostki. Podczas zajęć prezentowane są podejścia pracy w coachingu oraz konkretne techniki coachingu indywidualnego i zespołowego.

LICZBA GODZIN SZKOLENIA

  • Zalecana liczba godzin szkoleniowych – 92

Po ukończeniu kursu uczestnik będzie posiadał wysokie umiejętności interpersonalne i coachingowe, poparte obszerną wiedzą i umiejętnościami z obszaru kompetencji coacha:

  • sprostanie etycznym wytycznym i standardom zawodowym,
  • stworzenie układu coachingowego,
  • stworzenie zaufania i zażyłości z klientem,
  • obecność coachingowa,
  • aktywne słuchanie,
  • wpływowe pytania,
  • bezpośrednia komunikacja,
  • tworzenie świadomości,
  • projektowanie akcji,
  • planowanie i ustalanie celów,
  • zarządzanie rozwojem i odpowiedzialnością.
  • Znajomość narzędzi i technik wykorzystywanych w coachingu pozwoli na profesjonalne prowadzenie procesu coachingowego z klientem. Swoją pracę będzie wykonywał zgodnie z założeniami kodeksu etycznego coacha.

Program szkolenia:

  1. Coaching – interaktywny proces osiągania celu.
  2. Czym jest coaching?
  3. Krótka historia coachingu.
  4. Po co mi coaching?
  5. Kto to jest coach i co on robi?
  6. Jakie są założenia coachingu?
  7. Jak wygląda coaching?
  8. Kluczowe wartości coachingu.
  9. Kodeks etyczny w standardach International Coaching Federation (ICF).
  10. Kompetencje coacha w standardach International Coaching Federation (ICF).
  11. Dyscypliny, które wywarły wpływ na coaching, ich ojcowie i coś więcej na ten temat, czyli gdzie czerpać wiedzę i inspirację.
  12. Pytania w coachingu.
  13. Terapia a coaching.
  14. Coaching a inne formy pracy z człowiekiem.
  15. Proces zmiany.
  16. Motywacja w coachingu.
  17. Strefa wpływu.
  18. Strefa komfortu.
  19. Parafraza.
  20. Początek procesu.
  21. Sesja kontraktowa.
  22. Skupienie na celu.
  23. Cele w coachingu.
  24. Doprecyzowanie celu – metoda SMARTER.
  25. Od problemu do celu.
  26. Ekologia celu – matryca wpływu.
  27. Analiza ważnych obszarów w życiu klienta – koło życia.
  28. Uszczegóławianie celu z danego obszaru – siatka celów.
  29. Model GROW – wprowadzenie.
  30. Przykładowe pytania w modelu GROW.
  31. Pierwszy etap GOAL – CEL.
  32. Drugi etap REALTY – Rzeczywistość.
  33. Trzeci etap OPTIONS – OPCJE.
  34. Czwarty etap WILL – WOLA.
  35. Narzędzia coachingowe.
  36. Naciąganie gumy.
  37. Modeling.
  38. Projekcja.
  39. Mentor – Autorytet.
  40. Siedem życzeń.
  41. Poziomy słuchania w coachingu.
  42. Budowanie świadomości u klienta.
  43. Poziomy neurologiczne Roberta Dilts’a.
  44. Przekonania.
  45. Wartości.
  46. Spojrzenie z różnych perspektyw.
  47. Modele w coachingu.
  48. Resolve – Proces coachingu wg Richarda Bolstad’a.
  49. Grupowa sesja mentorska.

Szkolenie kończy się egzaminem według standardu VCC

CZAS TRWANIA EGZAMINU

  • 30 min – część teoretyczna
  • 30 min – część praktyczna

Szkolenie i egzaminy realizowane zgodnie ze standardem VCC